تب سنج جیوه ای پزشکی

تب سنج جیوه ای پزشکی ساخته شده از یک ستون مدرج شیشه ای است که داخل آن فلز جیوه قرار دارد. جیوه با توجه به دمای محیط تغییر حجم می‌دهد و در نتیجه میزان دما مشخص می‌شود. از دماسنج جیوه ای پزشکی برای اندازه گیری دمای بدن استفاده می‌شود.

برند: متفرقه
شناسه محصول: ۸۴۳۷

۳۳,۰۰۰ تومان

تاریخ انقضا :

بیش از یک سال

در انبار موجود نمی باشد

اصالت کالا :

اصل

دسته:

تب سنج جیوه ای پزشکی

تب سنج جیوه ای پزشکی از یک لوله باریک از جنس شیشه ساخته شده است که یک سر این لوله به محفظه‌ای پر از جیوه متصل است.  با توجه به سطح جیوه در لوله، از روی اعداد نوشته شده بر روی دماسنج می‌توان از میزان دما اطلاع کسب نمود. دماسنج‌های گوناگون با کاربردها و اشکال مختلف در بازار وجود دارد؛ یک نمونه مشهور این دماسنج‌ها، دماسنج جیوه ای پزشکی است. از این تب سنج‌ها برای گرفتن تب کودک، تب نوزاد و بزرگسال می‌توان استفاده کرد.

مقایسه دماسنج جیوه ای معمولی و دماسنج جیوه ای پزشکی

دماسنج پزشکی از شیشه ذره بینی ساخته شده است ولی دماسنج معمولی از این جنس نبست.
دماسنج پزشکی از ۳۵ تا ۴۲ درجه بندی شده است. ولی این میزان در دماسنج معمولی بیشتر است.
دماسنج پزشکی در نزدیک مخزن آن خمیدگی است ولی دماسنج معمولی خمیدگی ندارد.
دقت دماسنج پزشکی ۰,۱ درجه ولی دماسنج معمولی ۱ درجه است.
لوله دماسنج پزشکی از دماسنج معمولی باریک تر است.

به چه محدوده ای از دمای بدن تب گفته می شود ؟

متداول ترین علت تب عفونت یکی از اعضای بدن است. زمانی که بدن ما دچار عفونت می‌شود بدن ما برای کنترل فعالیت میکروب‌ها دمای بدن بالا می‌رود. به بالا رفتن دمای بدن تب گفته می‌شود. تب نشانه مشخصی از یک مشکل در بدن است. در صورتی که دمای داخل دهان بالاتر از ۳۷,۵ و کمتر از ۳۷.۹ درجه شود به آن تب خفیف گفته می‌شود.

چگونه با تب سنج جیوه ای کار کنیم ؟

قبل از اندازه گرفتن دمای بدن، دماسنج را به خوبی تکان دهید. ابتدا به درجات آن نگاه کنید و محل قرار گیری خط جیوه را در ستون جیوه پیدا کنید، تا شاخص جیوه کمتر از ۳۷ درجه قرار بگیرد. از بیمار بخواهید دهانش را باز کرده و زبان خود را بالا بیاورد. زیر زبان یک پرده عمومی قرار دارد که زبان را به کف دهان متصل می‌کند. درجه باید در انتهای زیر زبان و کنار این پرده قرار بگیرد. سپس از بیمار بخواهید دهان خود را ببندد در صورتی که حتی مقداری از لب‌ها باز نماند.
حداقل باید ۳ الی ۵ دقیقه باید تب سنج در دهان قرار گیرد و در این مدت بیمار نه صبحت کند و نه دهان خود را باز کند. سپس بعد از این مدت درجه را بخوانید.  برای بهتر دیدن نوک ستون جیوه باید تب سنج را آنقدر بچرخانید تا بخشی از شیشه که به شکل ذره بین در آمده است و ستون جیوه را واضح تر نمایش می‌دهد در مقابل قرار گیرد. در این حال خواندن درجه حرارت آسان تر است.

دماسنج جیوه ای دقیق تره یا دیجیتال ؟

دقت دماسنج‌های دیجیتال با جیوه ای تقریبا یکسان است. در واقع صفحه دیجیتال آن کار همان جیوه را می‌کند با این تفاوت که دماسنج دیجیتال عدد را روی صفحه نشان می‌دهد و در نتیجه خواندن آن آسان تر است. زمانی که می‌خواهید دماسنج جیوه ای را بخوانید ممکن است دقت چشمی نداشته باشید و دمای ۳۷/۲ را همان ۳۷ بخوانید. پس دماسنج دیجیتال از این جهت دقیق تر است.

نحوه استفاده از دماسنج جیوه ای پزشکی

قبل از اندازه گرفتن دمای بدن، درجه تب اورال را به خوبی تکان بدهید. ابتدا به درجات آن نگاه كنید و محل قرار گیری خط جیوه را در ستون جیوه پیدا كنید. تا شاخص جیوه کمتر از ۳۷ درجه قرا بگیرد. از بیمار بخواهید دهان خود را باز کرده و زبانش را بالا بیاورد. زیر زبان یک پرده عمودی قرار دارد كه زبان را به كف دهان متصل می‌كند. درجه باید در انتهای زیر زبان و كنار این پرده قرار گیرد. سپس بیمار دهان را می‌بندد به طوری كه حتی مقداری از لب‌ها هم باز نباشد.
حداقل ۳ دقیقه و تا ۵ دقیقه ترمومتر باید در دهان بماند و در این مدت بیمار صحبت نكند و دهان را باز ننماید. پس از این زمان درجه را بخوانید.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تب سنج جیوه ای پزشکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • برند: متفرقه
  • کارایی: تب سنج
  • جنس محفظه : پلاستیکی
  • کشور تولید کننده : ایران

محصولات پیشنهادی