بیماری

قرص سیتریزین برای چیست؟

سیتریزین چیست؟

ستیریزین یک آنتی هیستامین است که هیستامین طبیعی موجود در بدن را کاهش می‌دهد. هیستامین می‌تواند علائمی مانند عطسه، خارش، آبریزش چشم و آبریزش بینی را ایجاد نماید. به منظور درمان علائم سرماخوردگی یا آلرژی مانند عطسه، خارش، آبریزش چشم یا آبریزش بینی می‌توانید از داروی سیتریزین استفاده کنید. علائم رینیت آلرژیک را به کمک cetirizine می‌توان تا حدود زیادی بهبود بخشید.

سیتریزین برای چه خوب است؟

اگر در تمام طول سال از آلرژی رنج می‌برید یا آلرژی فصلی دارید، پزشک ممکن است ستیریزین را برای شما تجویز نماید. سیتریزین علائم آلرژی را تسکین داده و از بروز آنها پیشگیری به عمل آورد. در مواجه شدن با آلرژن‌ها یعنی مواد حساسیت‌زا بدن شما یک ماده شیمیایی به نام هیستامین تولید می‌کند. ستیریزین یک آنتی هیستامین است که از اثرات هیستامین در بدن جلوگیری کرده و علائم آلرژی را کاهش می‌دهد. این دارو به تسکین علائم آلرژی خفیف تا متوسط ​​کمک می‌کند، مانند:

  • عطسه کردن
  • آبریزش بینی
  • خارش یا ریزش چشم از اشک
  • خارش گلو یا بینی
سیتریزین برای آلرژی

علائم ذکر شده ممکن است پس از  لمس یا استنشاق مواد حساسیت‌زا مانند گرده گیاهان، کپک یا شوره بدن حیوانات خانگی رخ دهد. آلرژی روی بینی، سینوس‌ها، گلو و سایر نواحی دستگاه تنفسی فوقانی تاثیر می‌گذارد. ستیریزین همچنین در تسکین کهیر موثر است و برای این عارضه تجویز می‌شود. کهیر باعث بثورات پوستی و خارش شده و به شدت آزاردهنده به حساب می‌آید. عامل ایجاد کهیر معمولا آلرژی‌های غذایی یا دارویی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *